مرورگر کروم با این ویژگی صفحات پیچیده را در زمان واقعی ترجمه می‌کند

گوگل در حال توسعه‌ی ابزار ترجمه جدیدی برای مرورگر کروم است که با استفاده از هوش مصنوعی، ترجمه‌ی متون را در لحظه ممکن می‌سازد. به‌گزارش تک‌ناک، تیم هوش مصنوعی مرورگر کروم API جدید مبتنی‌بر یادگیری ماشین را برای ترجمه‌ی زبان در زمان واقعی توسعه داده است. طبق گزارش بلیپینگ کامپیوتر، این API با استفاده از […] نوشته مرورگر کروم با این ویژگی صفحات پیچیده را در زمان واقعی ترجمه می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
مرورگر کروم با این ویژگی صفحات پیچیده را در زمان واقعی ترجمه می‌کند

گوگل در حال توسعه‌ی ابزار ترجمه جدیدی برای مرورگر کروم است که با استفاده از هوش مصنوعی، ترجمه‌ی متون را در لحظه ممکن می‌سازد.

به‌گزارش تک‌ناک، تیم هوش مصنوعی مرورگر کروم API جدید مبتنی‌بر یادگیری ماشین را برای ترجمه‌ی زبان در زمان واقعی توسعه داده است. طبق گزارش بلیپینگ کامپیوتر، این API با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، ترجمه‌ی متون ورودی و صفحات وب را با دقت بسیار زیادی انجام می‌دهد و تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد.

اگرچه مرورگرهایی مانند کروم و اج به قابلیت ترجمه‌ی داخلی مجهزند، این ابزارها در ترجمه‌ی صفحات وب پیچیده و تعاملی، به‌ویژه آن‌هایی که حاوی محتوای پویا هستند، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند. برای مثال، کروم ممکن است نتواند تمام عناصر وب‌سایت تعاملی را دقیقاً ترجمه کند.

گوگل برای تسهیل فرایند ترجمه در وب‌سایت‌ها، API جاوا‌اسکریپت ساده و کاربرپسندی ارائه می‌کند. با استفاده از این API، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌راحتی قابلیت ترجمه را به وب‌سایت خود اضافه کنند و از مزایای هوش مصنوعی گوگل بهره‌مند شوند.

گوگل توضیح می‌دهد:

برای انجام ترجمه در چنین مواقعی، وب‌سایت‌ها درحال‌حاضر باید از‌طریق API‌های ابری تماس بگیرند یا مدل‌های ترجمه‌ی خود را بیاورند و آن‌ها را با استفاده از فناوری‌هایی مانند WebAssembly و WebGPU اجرا کنند… این پیشنهاد API جدید جاوا‌اسکریپت را برای ارائه‌ی قابلیت‌های ترجمه‌ی زبان موجود مرورگر به صفحات وب معرفی می‌کند تا در‌صورت وجود، آن‌ها بتوانند به‌عنوان جایگزینی ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر عمل کنند

ویژگی جدید AI/API این فرایند را با استفاده از موتور ترجمه‌ی داخلی مرورگر کروم برای محتوای موجود یا با متن ورودی، مانند انجمن یا سرویس گفت‌وگوی در زمان واقعی، ساده می‌کند. در‌صورت نبود مدل ترجمه‌ی مدنظر در مرورگر، این ویژگی به‌صورت خودکار مدل یادگیری ماشین موردنیاز را دانلود و ترجمه‌ی دقیق متن را تضمین می‌کند.

این پیشنهاد به‌دلیل قابلیت شناسایی کاربران بر‌اساس زبان‌های مرورگر و وضعیت دسترسی، نگرانی‌هایی جدی در حوزه‌ی حریم خصوصی ایجاد می‌کند. این اطلاعات می‌توانند برای ردیابی کاربران و ایجاد پروفایل‌های شخصی استفاده شوند.

گوگل در حال توسعه یک ابزار ترجمه قدرتمند جدید است که با استفاده از هوش مصنوعی، ترجمه متون را در لحظه ممکن می‌سازد.

به‌نقل از BleepingComputer، گوگل به کاربران هشدار داده است که در API جدید، مهم‌ترین بخش برای تشخیص قابلیت‌های ترجمه، فهرست زبان‌های پشتیبانی‌شده و وضعیت دسترسی به آن‌ها است. به‌عنوان مثال، درحال‌حاضر فایرفاکس از ۹ زبان پشتیبانی می‌کند که هرکدام را می‌توان جداگانه دانلود کرد. این یعنی با انتخاب زبان‌های مختلف، اطلاعاتی درباره‌ی شما جمع‌آوری می‌شود که وب‌سایت‌ها برای ردیابی رفتار آنلاینتان می‌توانند از آن استفاده کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل زبان‌های دلخواه و مکان تقریبی و حتی علایق شما باشد.

توسعه‌دهندگان برای کاهش این مشکل، راهکارهای فنی مختلفی پیشنهاد کرده‌اند. ازجمله‌ی این راه‌حل‌ها می‌توان به گروه‌بندی بسته‌های زبانی برای کاهش حجم داده‌ها یا نمایش محدودی از زبان‌ها براساس موقعیت جغرافیایی کاربر اشاره کرد.

این پیشنهاد به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا به‌صورت کامل بر فرایند ترجمه مسلط باشند. آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که ترجمه به‌صورت محلی در دستگاه انجام شود یا از خدمات ابری استفاده کنند. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اطمینان می‌دهد که هیچ‌گونه داده‌ی حساسی به سرورهای شخص ثالث ارسال نمی‌شود؛ از‌این‌رو، نگرانی بابت افشای اطلاعات وجود نخواهد داشت. هنوز تاریخ دقیقی برای اضافه‌شدن این ویژگی به مرورگر کروم مشخص نشده است.

نوشته مرورگر کروم با این ویژگی صفحات پیچیده را در زمان واقعی ترجمه می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow