مشخصات اسنپدراگون 4S نسل ۲ فاش شد

مشخصات اسنپدراگون 4S نسل 2 به‌تازگی فاش شده است. این تراشه از برخی ویژگی‌های مهم مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و رم LPDDR5x پشتیبانی نمی‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، پردازنده‌های سری ۴ کوالکام معمولاً برای بازار گوشی‌های هوشمند اقتصادی طراحی شده‌اند. سال گذشته، این شرکت اسنپدراگون ۴ نسل ۲ را معرفی کرد که با... نوشته مشخصات اسنپدراگون 4S نسل ۲ فاش شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
مشخصات اسنپدراگون 4S نسل ۲ فاش شد

مشخصات اسنپدراگون 4S نسل 2 به‌تازگی فاش شده است. این تراشه از برخی ویژگی‌های مهم مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و رم LPDDR5x پشتیبانی نمی‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، پردازنده‌های سری ۴ کوالکام معمولاً برای بازار گوشی‌های هوشمند اقتصادی طراحی شده‌اند. سال گذشته، این شرکت اسنپدراگون ۴ نسل ۲ را معرفی کرد که با استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری و پشتیبانی از رم و حافظه سریع‌تر از نسل قبلی خود بهبود یافته بود. اکنون خبری جدید فاش شده است که نشان می‌دهد این شرکت ممکن است مدلی دیگر به نام اسنپدراگون 4S نسل 2 را تولید کند.

گیزموچاینا می‌نویسد که اسنپدراگون 4S نسل 2 که جزئیات آن را ایوان بلس (Evan Blass) در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) فاش کرده است، ظاهراً ازنظر عملکرد بین اسنپدراگون ۴ نسل ۱ و ۴ نسل ۲ فعلی قرار می‌گیرد. این تراشه همچنان از نود ۴ نانومتری و پیکربندی هشت‌هسته‌ای پردازنده‌ی مرکزی استفاده می‌کند؛ اما سرعت کلاک آن درمقایسه‌با سرعت کلاک ۲/۲ گیگاهرتری اسنپدراگون ۴ نسل ۲ کمی کاهش یافته و به ۲ گیگاهرتز رسیده است.

مشخصات و ویژگی‌های اسنپدراگون ۴s نسل ۲

دراین‌میان، بزرگ‌ترین تفاوت بین اسنپدراگون 4S نسل 2 و اسنپدراگون 4 نسل 2 در پشتیبانی از نمایشگر است. در‌حالی‌که اسنپدراگون ۴ نسل ۲ از تجربه‌ی روان ۱۲۰ هرتزی FHD+ پشتیبانی می‌کرد، اسنپدراگون ۴ اس نسل ۲ به استاندارد ۹۰ هرتزی FHD+ کاهش یافته است.

یکی دیگر از حوزه‌های صرفه‌جویی در هزینه، سازگاری با رم است. برخلاف مدل‌های هم‌رده‌ی خود، اسنپدراگون 4S نسل 2 از رم LPDDR4x قدیمی‌تر با سرعت تا ۲۱۳۳ مگاهرتز استفاده می‌کند، نه LPDDR5x پیشرفته‌تر. اگرچه این امر ممکن است تأثیر بسزایی بر کارهای روزمره نگذارد، می‌تواند بر چندوظیفگی و زمان بارگذاری برنامه‌ها تأثیر بگذارد.

مشخصات اسنپدراگون ۴s نسل ۲ فاش شد

شاید تعجب‌آور باشد اگر بدانید که اسنپدراگون 4S نسل 2 از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی پشتیبانی نمی‌کند. حتی اسنپدراگون ۴ نسل ۱ پایه نیز این قابلیت را ارائه می‌دهد؛ در‌حالی‌که اسنپدراگون ۴ اس نسل ۲ ظاهراً اولویت را به سنسورهایی با مگاپیکسل کمتر می‌دهد که کیفیت تصویر در گوشی‌های مجهز به این تراشه را محدود می‌کند.

با نگاهی کلی‌تر، اسنپدراگون 4S نسل 2 خود را به‌عنوان گزینه‌ای اقتصادی برای تولیدکنندگانی معرفی می‌کند که به‌دنبال ساخت گوشی‌های هوشمند 5G مقرون‌به‌صرفه هستند.

با‌این‌حال، کاهش نرخ نوسازی نمایشگر و سازگاری رم و قابلیت‌های دوربین نشان می‌دهد که کاربران ممکن است با برخی محدودیت‌ها در عملکرد و تجربه‌ی کاربری مواجه شوند. هنوز مشخص نیست کدام شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی از اسنپدراگون ۴ اس نسل ۲ استفاده خواهند کرد.

نوشته مشخصات اسنپدراگون 4S نسل ۲ فاش شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow