موتور NPC انویدیا دنیای بازی‌های کامپیوتری را متحول می‌کند

موتور NPC انویدیا با معرفی بازی چندنفره‌ی مبتنی‌بر مبارزه با ربات‌های غول‌پیکر به نام Mecha BREAK رونمایی شد. به‌گزارش تک‌ناک، موتور NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا در بازی Mecha BREAK، بازی چندنفره‌ی مبتنی‌بر مبارزه‌ی مکانیکی، رونمایی شد. تکنولوژی پشت این NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی، Avatar Cloud Engine (ACE) انویدیا برای بازی‌ها است که در کامپیوتکس... نوشته موتور NPC انویدیا دنیای بازی‌های کامپیوتری را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
موتور NPC انویدیا دنیای بازی‌های کامپیوتری را متحول می‌کند

موتور NPC انویدیا با معرفی بازی چندنفره‌ی مبتنی‌بر مبارزه با ربات‌های غول‌پیکر به نام Mecha BREAK رونمایی شد.

به‌گزارش تک‌ناک، موتور NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی انویدیا در بازی Mecha BREAK، بازی چندنفره‌ی مبتنی‌بر مبارزه‌ی مکانیکی، رونمایی شد. تکنولوژی پشت این NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی، Avatar Cloud Engine (ACE) انویدیا برای بازی‌ها است که در کامپیوتکس ۲۰۲۳ معرفی شد. ACE یکی از مدل‌های سفارشی هوش مصنوعی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا NPC‌های هوشمند (شخصیت‌های غیرقابل‌بازی) بسازند تا گیمرها با آن‌ها به‌طور طبیعی تعامل برقرار کنند.

تامزهاردور می‌نویسد نکته‌ی جالب‌تر درباره‌ی دمو Mecha BREAK این است که اگر هریک از کارت‌های گرافیکی سری RTX (از RTX 2060 تا RTX 4090) را داشته باشید، پردازش هوش مصنوعی به‌صورت محلی انجام می‌شود.

برای تطبیق با این تعداد زیاد کارت‌های گرافیک، مدل ACE استفاده‌شده در Mecha BREAK از مدل Nvidia Minitron 4B استفاده می‌کند که تنها به ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی نیاز دارد. مدل 4B مبتنی‌بر Nemotron است که به چهار کارت گرافیک A100 نیاز دارد. این Minitron 4B را در‌مقایسه‌با مدل اصلی بسیار سبک می‌کند که احتمالاً حداقل به ۱۶۰ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی نیاز دارد.

اگرچه Mecha BREAK اولین عنوانی است که از فناوری Nvidia ACE استفاده می‌کند، بیشتر اثبات مفهوم است؛ زیرا فقط برای NPC اعمال می‌شود و در کل بازی استفاده نمی‌شود. علاوه‌براین، قوی‌تر از مدل هوش مصنوعی مبتنی‌بر ابر نیست که از مدل Nemotron استفاده می‌کند. با‌این‌حال، با‌توجه‌به اینکه به‌صورت محلی پردازش می‌شود، بسیار سریع‌تر (حدود ۳۰۰ میلی‌ثانیه) از هوش مصنوعی مبتنی‌بر ابر پاسخ می‌دهد که چند ثانیه طول می‌کشد تا پاسخ دهد.

اولین NPC مجهز به هوش مصنوعی انویدیا در بازی Mecha BREAK

نحوه‌ی عملکرد NPC بدون کارت گرافیکی RTX انویدیا

هنوز مشخص نیست که NPC بدون کارت گرافیکی RTX انویدیا چگونه کار خواهد کرد. ممکن است درصورت نداشتن کارت گرافیک انویدیا در کامپیوتر خود، از ACE مبتنی‌بر ابر استفاده کند یا نسخه‌ی غیر مبتنی‌بر هوش مصنوعی داشته باشد که در‌صورت مشاهده‌ی بازی از GPU اینتل یا AMD و حتی سیستم متکی به گرافیک مجتمع جایگزین شود.

با ACE انویدیا، NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی در Mecha BREAK می‌تواند ورودی‌های صوتی بازیکن را درک کند. این یعنی دیگر به فهرستی از پاسخ‌های از‌پیش‌برنامه‌ریزی‌شده محدود نیستند. ویدئو دمو انویدیا نشان داد که NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌تواند حتی با لهجه‌های مختلف بازیکنان را درک کند و آن را برای بازیکنان بیشتری از زمینه‌های مختلف دردسترس قرار دهد.

با‌این‌حال، پاسخ‌های NPC مبتنی‌بر هوش مصنوعی همچنان شبیه پاسخ‌های NPC معمولی به‌جای انسان واقعی هستند. این احتمالاً بدین‌دلیل است که به‌جای تکیه بر LLM‌های AI قوی‌تر مبتنی‌بر ابر، از مدلی سبک استفاده می‌کند که در بسیاری از دستگاه‌ها کار می‌کند.

این اولین استقرار ACE انویدیا در دنیای واقعی است و مطمئنیم که بسیاری از گیمرها دوست دارند با هوش مصنوعی آزمایش کنند و ببینند تا چه حد می‌توانند امکانات آن را گسترش دهند. با‌توجه‌به اینکه انویدیا این فناوری را حتی برای GPUهای قدیمی RTX نیز در‌دسترس قرار داده است، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

نوشته موتور NPC انویدیا دنیای بازی‌های کامپیوتری را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow