موج گرما در قطب جنوب باعث افزایش ۱۰ درجه ای میانگین دمای این منطقه شد

طی ماه گذشته میانگین دما در منطقه قطب جنوب ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر سطح معمول بوده است. این موضوع وجود موج گرمایی در وضعیت نزدیک به رکورد را توصیف می‌کند. به گزارش سرویس اخبار زیست محیطی تکنا، محققان اخیرا در بررسی دمای هوای قطب جنوب و محاسبه میانگین آن در اواسط زمستان نیمکره جنوبی متوجه […] منبع خبر موج گرما در قطب جنوب باعث افزایش ۱۰ درجه ای میانگین دمای این منطقه شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
موج گرما در قطب جنوب باعث افزایش ۱۰ درجه ای میانگین دمای این منطقه شد

طی ماه گذشته میانگین دما در منطقه قطب جنوب ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر سطح معمول بوده است. این موضوع وجود موج گرمایی در وضعیت نزدیک به رکورد را توصیف می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار زیست محیطی تکنا، محققان اخیرا در بررسی دمای هوای قطب جنوب و محاسبه میانگین آن در اواسط زمستان نیمکره جنوبی متوجه شدند برخی از روزهای ژوئیه دمایی بالاتر از ۲۸ درجه سانتیگراد داشته است. به گفته دانشمندان موج‌های گرمایی باعث شده تا دمای کره زمین در هفت ماه سال ۲۰۲۴ رکوردهای متعددی را بشکند.

طبق گزارشی که در این مورد توسط گاردین منتشر شده است دمای قطب جنوب در اواسط زمستان بالاتر از حد انتظار و به ۲۸ درجه سلسیوس رسید. در این گزارش داده‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد دما در بخش‌هایی از قطب جنوب شرقی که به عنوان سردترین مکان زمین شناخته می‌شود و پیش از این دمای آن بین ۵۰ تا ۶۰ درجه زیر صفر بوده، اکنون به منفی ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد نزدیک شده است.

محققان در مورد رکوردهای گرمایی هشدار داده و می‌گویند ممکن است امواج گرمای بیشتری در زمستان‌های آینده روی دهد که این امر باعث ایجاد گرم‌ترین فصل و ضعیف شدن قاره یخی شده و سرعت ذوب شدن یخ را نیز بیشتر خواهد کرد. افزایش ذوب یخ‌های قطب جنوب تغییر جریان‌های اقیانوسی را به همراه دارد. همه این تغییرات می‌تواند نقش بزرگی در سیاره ما و مسکونی کردن آن داشته باشد. اغلب یخ‌های سیاره زمین در این بخش از قطب جنوب قرار داشته و ذوب شدن یخ‌ها در این منطقه می‌تواند میانگین سطح آب دریا را تا ۴۵ متر افزایش دهد. این دومین موج گرمای اخیر در قطب جنوب است که طی دو سال گذشته در این قاره روی داده است.

منبع خبر موج گرما در قطب جنوب باعث افزایش ۱۰ درجه ای میانگین دمای این منطقه شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow