همکاری بایت‌دنس و هواوی برای توسعه هوش مصنوعی

بایت‌دنس، مالک پلتفرم تیک‌تاک، برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود با هواوی همکاری و از تراشه‌های پیشرفته‌ی این شرکت استفاده می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، غول‌های فناوری چینی، بایت‌دنس و هواوی، با هدف کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی و تقویت توانایی‌های هوش مصنوعی داخلی چین با یکدیگر همکاری می‌کنند. با‌توجه‌به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی مولد (Gen AI) […] نوشته همکاری بایت‌دنس و هواوی برای توسعه هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
همکاری بایت‌دنس و هواوی برای توسعه هوش مصنوعی

بایت‌دنس، مالک پلتفرم تیک‌تاک، برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود با هواوی همکاری و از تراشه‌های پیشرفته‌ی این شرکت استفاده می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، غول‌های فناوری چینی، بایت‌دنس و هواوی، با هدف کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی و تقویت توانایی‌های هوش مصنوعی داخلی چین با یکدیگر همکاری می‌کنند. با‌توجه‌به اهمیت روزافزون هوش مصنوعی مولد (Gen AI) در صنایع مختلف، شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت و متا نیز سرمایه‌گذاری‌های درخورتوجهی در این حوزه انجام داده‌اند. از‌این‌رو، بایت‌دنس نیز با هدف رقابت در این بازار پرطرفدار، پلتفرم‌های هوش مصنوعی متعددی توسعه داده است.

برای آموزش مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی، به تراشه‌های بسیار قدرتمندی نیاز است که بتوانند حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش کنند. در گذشته، بایت‌دنس از تراشه‌های H20 AI انویدیا استفاده می‌کرد. بااین‌حال به‌دلیل محدودیت‌های تجاری ناشی از تنش‌های بین آمریکا و چین، این شرکت تصمیم گرفت تا به‌دنبال جایگزینی داخلی باشد.

ژاپن‌تایمز می‌نویسد که تراشه‌های Ascend 910B هواوی، رقیب اصلی تراشه‌های A100 انویدیا، عملکرد قدرتمندی در‌زمینه‌ی پردازش گرافیکی و محاسبات ارائه می‌دهند. بایت‌دنس تاکنون ۳۰,۰۰۰ واحد از این تراشه‌ها را از هواوی دریافت کرده و قرار است در‌مجموع ۱۰۰,۰۰۰ تراشه از این شرکت بخرد.

باید گفت همکاری ByteDance و Huawei در زمینه هوش مصنوعی، نشان‌دهنده یک تحول مهم در صنعت فناوری است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده هوش مصنوعی در سطح جهانی داشته باشد.

استفاده از تراشه‌های هواوی به بایت‌دنس اجازه می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را با سرعت و دقت بیشتری آموزش و در‌نتیجه، محصولات و خدمات بهتری به کاربران ارائه دهد. برخی از محصولات هوش مصنوعی بایت‌دنس شامل چت‌بات Doubao و ابزار تبدیل متن به ویدئو Jimeng و برنامه‌ی ویرایش عکس و ویدئو FaceU می‌شود.

این همکاری نشان می‌دهد که چین در تلاش است تا در حوزه‌ی هوش مصنوعی به خودکفایی برسد و وابستگی خود به فناوری‌های غربی را کاهش دهد. رقابت بین چین و ایالات متحده در حوزه‌ی فناوری، به‌ویژه هوش مصنوعی، به‌شدت افزایش یافته است و این همکاری می‌تواند به‌عنوان گامی مهم در این رقابت تلقی شود.

درپایان، باید گفت که همکاری بایت‌دنس و هواوی در‌زمینه‌ی هوش مصنوعی، نشان‌دهنده‌ی تحولی مهم در صنعت فناوری است و می‌تواند تأثیر بسزایی بر آینده‌ی هوش مصنوعی در سطح جهانی بگذارد.

نوشته همکاری بایت‌دنس و هواوی برای توسعه هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow