ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot ماه نوامبر به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل می‌آیند

مایکروسافت قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی Copilot را به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل اضافه کند. این ویژگی‌ها از ماه نوامبر دردسترس خواهند بود. به‌گزارش تک‌ناک، اینتل اعلام کرده است که از ماه نوامبر برخی از لپ‌تاپ‌هایش به ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید ویندوز مایکروسافت مجهز خواهند شد. این ویژگی‌ها که به سخت‌افزار خاصی نیاز دارند، پیش‌تر در... نوشته ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot ماه نوامبر به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل می‌آیند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot ماه نوامبر به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل می‌آیند

مایکروسافت قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی Copilot را به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل اضافه کند. این ویژگی‌ها از ماه نوامبر دردسترس خواهند بود.

به‌گزارش تک‌ناک، اینتل اعلام کرده است که از ماه نوامبر برخی از لپ‌تاپ‌هایش به ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید ویندوز مایکروسافت مجهز خواهند شد. این ویژگی‌ها که به سخت‌افزار خاصی نیاز دارند، پیش‌تر در لپ‌تاپ‌های AMD نیز مشاهده شده بودند. با‌این‌حال، تاکنون این قابلیت‌ها فقط روی دستگاه‌های جدید مبتنی‌بر پردازنده‌های کوالکام در‌دسترس بوده‌اند.

ورج می‌نویسد که اینتل امروز پردازنده‌های جدید Core Ultra 200V را با نام رمز لونار لیک (Lunar Lake) معرفی کرد که از اواخر امسال ویژگی‌های هوش مصنوعی کوپایلت پلاس را دریافت خواهند کرد.

مایکروسافت گفته بود لپ‌تاپ‌های AMD Strix Point و Lunar Lake اینتل به‌روزرسانی رایگان را برای استفاده از قابلیت‌های Copilot Plus دریافت می‌کنند؛ اما تاریخ دقیقی برای این به‌روزرسانی مشخص نشده بود. AMD پیش‌بینی می‌کرد این قابلیت‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ دردسترس باشند.

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ‌تاپ‌های جدید Copilot Plus، فناوری افزایش خودکار رزولوشن مایکروسافت است. این فناوری شبیه به DLSS، نرخ فریم بازی‌ها را بدون کاهش کیفیت تصویر افزایش می‌دهد. این کار با استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی (NPU) تعبیه‌شده در این لپ‌تاپ‌ها انجام می‌شود و فشار کاری از روی پردازنده و کارت گرافیک برداشته می‌شود.

Recall AI

لپ‌تاپ‌های Copilot Plus قابلیت‌های جذابی مثل ساخت تصویر با هوش مصنوعی و بهبود کیفیت تصاویر با Windows Studio و سرعت‌بخشیدن به کارهای حرفه‌ای با نرم‌افزارهایی مثل DaVinci Resolve را ارائه می‌دهند.

علاوه‌بر‌این، ویژگی Recall به‌زودی به این لپ‌تاپ‌ها اضافه خواهد شد. این ویژگی که قبلاً به‌دلیل مسائل امنیتی انتشارش به‌تعویق افتاده بود، قرار است از ماه اکتبر برای کاربران آزمایشی ویندوز دردسترس باشد و سپس برای همه‌ی کاربران Copilot Plus ارائه شود.

نوشته ویژگی‌های هوش مصنوعی Copilot ماه نوامبر به لپ‌تاپ‌های جدید اینتل می‌آیند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow