گوگل با «AI Mode» طرح پرسش‌های پیچیده را در جستجوی خود فراهم کرد

گوگل در حال گسترش قابلیت AI Overviews و معرفی حالت جدیدی به نام “AI Mode” در جستجوی خود است. این تغییرات، استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی و ارائه پاسخ‌های پیشرفته‌تر را تقویت کرده و نقش آن را در آینده جستجوی گوگل پررنگ‌تر می‌کند. به گزارش تکناک، گوگل  از قابلیت جدیدی به نام AI Mode […] نوشته گوگل با «AI Mode» طرح پرسش‌های پیچیده را در جستجوی خود فراهم کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۱۶ اسفند , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
گوگل با «AI Mode» طرح پرسش‌های پیچیده را در جستجوی خود فراهم کرد

گوگل در حال گسترش قابلیت AI Overviews و معرفی حالت جدیدی به نام “AI Mode” در جستجوی خود است. این تغییرات، استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه‌سازی و ارائه پاسخ‌های پیشرفته‌تر را تقویت کرده و نقش آن را در آینده جستجوی گوگل پررنگ‌تر می‌کند.

به گزارش تکناک، گوگل  از قابلیت جدیدی به نام AI Mode در جستجوی خود رونمایی کرده که با هدف رقابت با سرویس‌هایی مانند Perplexity AI و ChatGPT Search توسعه یافته است.

این شرکت اعلام کرده که این قابلیت امکان مطرح کردن پرسش‌های چندبخشی و پیچیده را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً در جستجوی گوگل به بررسی عمیق‌تر موضوعات بپردازند.

به نقل از ورج، AI Mode که به‌عنوان یک قابلیت آزمایشی معرفی شده، از این هفته برای مشترکان Google One AI Premium در دسترس قرار می‌گیرد و از طریق Search Labs، بخش آزمایشی گوگل، قابل استفاده خواهد بود.

این قابلیت بر پایه نسخه‌ای سفارشی‌شده از Gemini 2.0 توسعه یافته و به لطف قابلیت‌های پیشرفته در استدلال، تفکر و پردازش چندوجهی، برای پرسش‌هایی که نیاز به بررسی بیشتر و مقایسه دارند، بسیار کاربردی است.

به‌عنوان مثال، کاربر می‌تواند بپرسد: «تفاوت قابلیت‌های ردیابی خواب در حلقه هوشمند، ساعت هوشمند و زیرانداز ردیابی چیست؟»

AI Mode که به‌عنوان یک قابلیت آزمایشی معرفی شده، از این هفته برای مشترکان Google One AI Premium در دسترس قرار می‌گیرد

AI Mode با ارائه مقایسه‌ای دقیق، اطلاعات مربوط به هر محصول را نمایش می‌دهد و لینک‌هایی به مقالاتی که داده‌ها از آن‌ها استخراج شده، ارائه می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با مطرح کردن پرسش‌های تکمیلی، مانند «در خواب عمیق چه تغییری در ضربان قلب رخ می‌دهد؟»، جستجوی خود را ادامه دهند.

پیش از این، کاربران برای مقایسه گزینه‌های مختلف یا بررسی یک مفهوم جدید، ناچار بودند چندین جستجوی مجزا انجام دهند. اما اکنون، با AI Mode، علاوه بر دسترسی به محتوای وب، می‌توان به منابع زنده‌ای مانند Knowledge Graph، داده‌های دنیای واقعی و اطلاعات مربوط به خرید میلیاردها محصول نیز دست یافت.

رابی استاین، معاون محصولات جستجوی Google، در گفت‌وگویی با TechCrunch توضیح داد: «کاربران در آزمایش‌ها، سؤالاتی تقریباً دو برابر طولانی‌تر از جستجوهای سنتی مطرح می‌کنند و در حدود ۲۵٪ مواقع، سؤالات تکمیلی می‌پرسند. این نشان می‌دهد که کاربران به دنبال پاسخ‌هایی عمیق‌تر هستند. ما معتقدیم که این قابلیت، فرصت‌های تازه‌ای برای بهره‌گیری بیشتر از جستجوی گوگل ایجاد می‌کند و از این بابت هیجان‌زده‌ایم.»

وی همچنین اشاره کرد که پس از عرضه AI Overviews، قابلیتی که خلاصه‌ای از اطلاعات را در بالای نتایج جستجو نمایش می‌دهد، کاربران درخواست کرده‌اند که بتوانند پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای طیف وسیع‌تری از جستجوها دریافت کنند. به همین دلیل، AI Mode معرفی شده است.

AI Mode با استفاده از تکنیکی به نام query fan-out کار می‌کند که هم‌زمان چندین جستجوی مرتبط را در منابع مختلف اجرا کرده و نتایج را در قالب پاسخی یکپارچه و قابل‌فهم ارائه می‌دهد.

استاین در ادامه گفت: «این مدل به گونه‌ای آموزش دیده که صحت اطلاعات را در اولویت قرار دهد و پاسخ‌های خود را بر مبنای داده‌های معتبر ارائه کند. این موضوع، به‌ویژه در حوزه‌های حساسی مانند سلامت، از اهمیت بالایی برخوردار است. در مواردی که مدل از پاسخ خود اطمینان کافی نداشته باشد، به‌جای ارائه پاسخ مستقیم، فهرستی از لینک‌های معتبر را نمایش می‌دهد. البته، مانند هر فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، احتمال بروز اشتباه نیز وجود دارد.»

از آنجا که AI Mode همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد، گوگل اعلام کرده که قصد دارد تجربه کاربری را بهبود بخشد و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کند. این شرکت در حال بررسی روش‌هایی برای نمایش اطلاعات بصری، ارائه داده‌ها از منابع متنوع‌تر، و بهره‌گیری از محتوای تولیدشده توسط کاربران است. همچنین، این مدل در حال یادگیری است که چه زمانی یک لینک مستقیم (مثلاً برای خرید بلیت) را ارائه دهد و چه زمانی اولویت را به نمایش تصویر یا ویدئو (مثلاً برای راهنماهای آموزشی) اختصاص دهد.

مشترکان Google One AI Premium می‌توانند از طریق Search Labs و انتخاب گزینه AI Mode در نوار جستجو، به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. همچنین امکان استفاده مستقیم از این قابلیت در google.com/aimode وجود دارد. در نسخه موبایلی، کاربران می‌توانند با اجرای برنامه Google و لمس نماد AI Mode در زیر نوار جستجو، به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، Google اعلام کرد که Gemini 2.0 اکنون برای AI Overviews در ایالات متحده فعال شده است. این قابلیت از این پس می‌تواند سؤالات پیچیده‌تر، از جمله پرسش‌های مرتبط با کدنویسی، ریاضیات پیشرفته و جستجوهای چندوجهی را پردازش کند. همچنین کاربران دیگر نیازی به ورود به حساب خود برای استفاده از AI Overviews ندارند و این قابلیت اکنون برای کاربران نوجوان نیز در دسترس قرار گرفته است.

نوشته گوگل با «AI Mode» طرح پرسش‌های پیچیده را در جستجوی خود فراهم کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow