یوتیوب در سال ۲۰۲۵ بر هوش مصنوعی، فرهنگ دیجیتال و تلویزیون تمرکز خواهد کرد
بهروزرسانیهای هوش مصنوعی یوتیوب در سال ۲۰۲۵ به کاربران امکان میدهند تا ویدئوها را به زبانهای مختلف مشاهده و تجربه کاربری بهتری کسب کنند. به گزارش تکناک، نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در نامه سالانه خود از برنامههای این پلتفرم برای سال ۲۰۲۵ پرده برداشت. او هوش مصنوعی را یکی از چهار اولویت اصلی یوتیوب در […] نوشته یوتیوب در سال ۲۰۲۵ بر هوش مصنوعی، فرهنگ دیجیتال و تلویزیون تمرکز خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
![یوتیوب در سال ۲۰۲۵ بر هوش مصنوعی، فرهنگ دیجیتال و تلویزیون تمرکز خواهد کرد](https://technoc.ir/wp-content/uploads/2025/02/2-55.webp?#)
بهروزرسانیهای هوش مصنوعی یوتیوب در سال ۲۰۲۵ به کاربران امکان میدهند تا ویدئوها را به زبانهای مختلف مشاهده و تجربه کاربری بهتری کسب کنند.
به گزارش تکناک، نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در نامه سالانه خود از برنامههای این پلتفرم برای سال ۲۰۲۵ پرده برداشت. او هوش مصنوعی را یکی از چهار اولویت اصلی یوتیوب در سال جدید معرفی و به سرمایهگذاری این شرکت در ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولیدکنندگان محتوا اشاره کرده است. این ابزارها شامل پیشنهاد ایدههای ویدئویی و، ایجاد تصاویر بندانگشتی و ترجمه خودکار زبان میشود.
یوتیوب اعلام کرده است که قابلیت ترجمه خودکار در ماه جاری برای تمامی تولیدکنندگان عضو برنامه شریک یوتیوب فعال خواهد شد. همچنین، این شرکت در حال توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که سن کاربران را تخمین زده و محتوا و پیشنهادهای متناسب با سن آنها را نمایش دهد.
سرمایهگذاری یوتیوب در ابزارهای هوش مصنوعی
تککرانچ مینویسد که در یک سال گذشته، یوتیوب قابلیتهایی برای تولیدکنندگان عرضه کرده است که امکان ایجاد تصاویر و پسزمینههای ویدئویی و افزودن موسیقی به ویدئوهای کوتاه را فراهم میکند. بااینحال، ورود هوش مصنوعی به فرایند تولید محتوا، واکنشهای متفاوتی بههمراه داشته است. برخی معتقدند که استفاده از هوش مصنوعی باعث کاهش کیفیت محتوای یوتیوب میشود و این پلتفرم را با ویدئوهای کمارزش اشباع میکند. در مقابل، برخی دیگر آن را ابزاری کمکی برای تسهیل تولید محتوا میدانند که جایگزین خلاقیت انسانی نخواهد شد.
ازجمله ابزارهای جدید، قابلیت دوبله خودکار است که به تولیدکنندگان امکان میدهد تا ویدئوهای خود را با کمترین تلاش به زبانهای مختلف ترجمه کنند. موهان در نامه خود اعلام کرده است که این ویژگی تا پایان ماه جاری در اختیار تمامی تولیدکنندگان عضو برنامه شریک یوتیوب قرار خواهد گرفت.
![سرمایهگذاری یوتیوب در ابزارهای هوش مصنوعی](https://technoc.ir/wp-content/uploads/2025/02/2-55-1024x576.webp)
توسعه سیستمهای شناسایی محتوای هوش مصنوعی
افزونبر این، یوتیوب در حال گسترش ابزارهایی برای شناسایی و مدیریت محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی است. این پلتفرم قصد دارد همکاری خود را با شرکت Creative Artists Agency (CAA) توسعه دهد تا افراد بیشتری به فناوریهای شناسایی و مدیریت محتوایی دسترسی داشته باشند که از چهره آنها در ویدئوهای مبتنیبر هوش مصنوعی استفاده شده است.
پاییز گذشته، یوتیوب مجموعهای از ابزارهای شناسایی هوش مصنوعی را معرفی کرد که از تولیدکنندگان محتوا، ازجمله هنرمندان، بازیگران، موسیقیدانان و ورزشکاران، در برابر استفاده غیرمجاز از چهره و صدای آنها در ویدئوهای دیگر محافظت میکند. براساس اعلام این شرکت، سیستم Content ID که محتوای دارای حق کپیرایت را شناسایی میکند، اکنون قابلیت تشخیص چهرهها و صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی را خواهد داشت.
تخمین سن کاربران برای ارائه تجربه مناسب
موهان اعلام کرده است که یوتیوب قصد دارد از فناوری یادگیری ماشین برای تخمین سن کاربران استفاده کند تا محتوا و پیشنهادهای متناسب با سن آنها را نمایش دهد. بااینحال، او جزئیاتی درباره نحوه عملکرد این فناوری یا تدابیری که درصورت بروز خطا اتخاذ خواهد شد، ارائه نکرده است. درحالحاضر، پلتفرمهایی مانند فیسبوک و اینستاگرام و تیکتاک سالهاست که از فناوری تأیید سن برای نمایش محتواهای متناسب با سن کاربران بهره میبرند.
تمرکز بر یوتیوب در تلویزیون و تأثیر آن بر فرهنگ دیجیتال
علاوهبر سرمایهگذاری در هوش مصنوعی، یوتیوب سه اولویت دیگر را برای سال ۲۰۲۵ مشخص کرده است:
- تثبیت جایگاه یوتیوب بهعنوان مرکز اصلی فرهنگ دیجیتال
- تبدیل یوتیوبرها به نسل جدید ستارههای هالیوود
- تمرکز بیشتر بر نقش تلویزیون در تماشای محتوا
براساس اعلام یوتیوب، تلویزیونها در ایالات متحده از موبایل پیشی گرفتهاند و اکنون اصلیترین دستگاه برای تماشای محتوای یوتیوب محسوب میشوند. این تغییر نشاندهنده روند روبهرشد استفاده از تلویزیونهای هوشمند برای تماشای محتوای دیجیتال است که میتواند بر سیاستهای آینده این پلتفرم تأثیرگذار باشد.
یوتیوب با سرمایهگذاری روی هوش مصنوعی، افزایش امنیت محتوا، توسعه ابزارهای خلاقانه و تمرکز بر تلویزیونهای هوشمند، بهدنبال تثبیت جایگاه خود در میان پلتفرمهای دیجیتال و حفظ برتری در دنیای تولید ویدئو است.
نوشته یوتیوب در سال ۲۰۲۵ بر هوش مصنوعی، فرهنگ دیجیتال و تلویزیون تمرکز خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟
![like](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/like.png)
![dislike](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/dislike.png)
![love](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/love.png)
![funny](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/funny.png)
![angry](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/angry.png)
![sad](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/sad.png)
![wow](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/wow.png)