۶ مشکل بزرگ آیفون ۱۶ که کاربران از آن شکایت دارند

چند هفته‌ای از عرضه آیفون ۱۶ اپل می‌گذرد. طبق معمول، بسیاری از کاربران اپل مشکلاتی را با آیفون جدید خود گزارش کرده‌اند که بیشتر مربوط به نرم‌افزار است. با این حال، حتی با انتشار نسخه iOS 18.0.1، همچنان بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ از مشکلاتی با دستگاه‌هایشان شکایت دارند. در ادامه به برخی از بزرگترین …

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 17:01
 0  1
۶ مشکل بزرگ آیفون ۱۶ که کاربران از آن شکایت دارند

چند هفته‌ای از عرضه آیفون ۱۶ اپل می‌گذرد. طبق معمول، بسیاری از کاربران اپل مشکلاتی را با آیفون جدید خود گزارش کرده‌اند که بیشتر مربوط به نرم‌افزار است. با این حال، حتی با انتشار نسخه iOS 18.0.1، همچنان بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ از مشکلاتی با دستگاه‌هایشان شکایت دارند. در ادامه به برخی از بزرگترین مشکلاتی که دارندگان آیفون ۱۶ با آن مواجه شده‌اند، می‌پردازیم:

کنترل دوربین:

برخی کاربران معتقدند که ویژگی کنترل دوربین بیش از حد پیچیده است، در حالی که دیگران از اینکه برای باز کردن دوربین باید دوبار-به جای یک‌بار-  روی دکمه فشار دهند،  ناراضی‌اند. اکثر مردم می‌گویند که راه‌اندازی مجدد گوشی مشکل را حل می‌کند؛ با این حال، برخی نیز به کندی بازشدن آیکون‌ هنگام فشار دادن دکمه کنترل دوربین اشاره کرده‌اند.

مشکلات دوربین:

بسیاری از کاربران هنگام باز کردن دوربین آیفون ۱۶ می‌گویند که صفحه سیاه ظاهر می‌شود. این مشکل با راه‌اندازی مجدد گوشی حل می‌شود، اما به نظر می‌رسد که این مشکل پس از مدتی دوباره ظاهر می‌شود.

مشکل داغ شدن:

مشکل داغ شدن شدید از مدل‌های آیفون ۱۵ پرو شروع شد . در مورد آیفون ۱۶، اپل می‌گوید که سخت‌افزار داخلی گوشی را بهبود بخشیده تا خنک‌تر کار کند. با این حال، بسیاری از کاربران در حین انجام کارهای ساده‌ای مانند تماشای ویدئو در یوتیوب، پیام دادن یا استفاده از فیس تایم، همچنان شاهد داغ شدن آیفون ۱۶ پرو مکس خود هستند. اگرچه ممکن است این موضوع به دلیل فرآیند ایندکس‌گذاری(سازماندهی، دسته‌بندی و به‌روزرسانی سیستم عامل، اطلاعات و فایل‌های موجود روی دستگاه) آیفون باشد، اما حتی در انجام کارهای ساده نیز دستگاه به شدت داغ می‌شود.

مشکل ناپدید شدن برنامه‌ها:

کاربران آیفون ۱۶ از ناپدید شدن لوگوی برخی برنامه‌ها در صفحه اصلی گوشی شکایت دارند. هرچند شما هنوز می‌توانید روی محلی که لوگوها باید باشند ضربه بزنید و برنامه را باز کنید، اما آیکون‌های برنامه‌ها بدون دلیل مشخصی ناپدید می‌شوند.

مشکلات بلوتوث:

برخی از کاربران آیفون مشکلاتی با اتصال بلوتوث گزارش داده‌اند. مدل‌های آیفون ۱۶ آن‌ها به بلوتوث خودرو متصل نمی‌شود یا ایرپادهایشان مرتباً قطع و وصل می‌شوند.

رفرش ریت پایین‌تر:

طبق اطلاعات لو رفته از سامسونگ توسط  Ice Universe، آیفون‌های جدید به Refresh Rate ۱۲۰ هرتز نمی‌رسند(اشاره به تعداد دفعاتی که یک تصویر در صفحه نمایش در هر ثانیه به‌روزرسانی می‌شود). در واقع، اپل اکثر انیمیشن‌ها را برای صرفه‌جویی در باتری به ۸۰ هرتز محدود کرده است. هنوز مشخص نیست که این موضوع به iOS 18 مربوط است یا فقط یک باگ است. با این حال، اپل نمی‌تواند در حالیکه کاربران را به انیمیشن‌های کندتر محدود کرده، ادعای ارائه رفرش ریت بالاتری کند.

جمع‌بندی

علاوه بر مشکلات ذکر شده، کاربران آیفون ۱۶، پیش از این با مشکل عدم پاسخگویی صفحه لمسی مواجه بودند که با انتشار iOS 18.0.1 رفع شد. با انتظار برای انتشار iOS 18.1 که اواخر این ماه با ویژگی‌های Apple Intelligence عرضه خواهد شد، امیدواریم این به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید هم ویژگی‌های بیشتری به آیفون اضافه کند و هم به بهبود و رفع اشکالات نرم‌افزاری کمک کند.

منبع:bgr

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow