اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس ساخته می شود

اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان با استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای ساخت سریع‌تر و اقتصادی‌تر ساختمان‌های بزرگ در تگزاس در حال ساخت است. به‌ گزارش تک‌ناک، این پروژه توسط یک شرکت چاپ سه‌بعدی اجرا می‌شود و هدف آن نمایش توانایی‌های چاپ سه‌بعدی در صنعت ساخت‌وساز است، که می‌تواند آینده ساخت هتل‌ها و سایر ساختمان‌ها را […] نوشته اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس ساخته می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس ساخته می شود

اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان با استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای ساخت سریع‌تر و اقتصادی‌تر ساختمان‌های بزرگ در تگزاس در حال ساخت است.

به‌ گزارش تک‌ناک، این پروژه توسط یک شرکت چاپ سه‌بعدی اجرا می‌شود و هدف آن نمایش توانایی‌های چاپ سه‌بعدی در صنعت ساخت‌وساز است، که می‌تواند آینده ساخت هتل‌ها و سایر ساختمان‌ها را تغییر دهد.

هتل El Cosmico که یک هتل و اردوگاه در حومه شهر مارفا است، در حال ساخت ۴۳ واحد هتل جدید و ۱۸ خانه مسکونی در مساحت ۶۰ جریب (۲۴ هکتار) می‌باشد، که همه‌ آنها با یک چاپگر سه‌بعدی ساخته می‌شوند.

این دستگاه شبیه هر چاپگر سه‌بعدی دیگری است، با این تفاوت که به اندازه یک جرثقیل می‌باشد.

به گفته لیز لمبرت مالک هتل El Cosmico، این اولین هتل چاپ سه‌بعدی در جهان است و به اعتقاد او این فناوری امکان خلاقیت بی‌سابقه‌ای را فراهم می‌کند.

واحدهای جدید می‌توانند شامل ویژگی‌های معماری باشند که اغلب در صورت ساخت‌وساز سنتی در مقیاس بزرگ، بسیار گران‌قیمت تمام می‌شوند.

اولین دو واحد در حال ساخت، دیوارهای یک طبقه با ارتفاع ۱۲ فوت (۳.۷ متر) دارند، که یک فضای مسکونی سه‌خوابه و یک واحد هتل تک‌اتاقه هستند.

ساخت اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس

دیوارهای منحنی و به رنگ بژ توسط چاپگر سه‌بعدی ولکان، ۴۶.۵ فوت (۱۴.۲ متر) عرض و ۱۵.۵ فوت (۴.۷ متر) ارتفاع و وزنی برابر با ۴.۷۵ تن دارند و لایه به لایه ساخته می‌شوند.

یک تکنسین چاپ، وظیفه نظارت بر ولکان را برعهده دارد، در حالی که بازوی رباتیک و نازل آن در محل کار روی یک گانتری حرکت می‌کنند.

جوهر این چاپگر سه‌بعدی یک ماده خاص مبتنی بر سیمان به نام لاواکریت می‌باشد، که یک مخلوط اختصاصی برای استحکام، مقیاس مقرون‌به‌صرفه و قابلیت چاپ است.

جیسون بالارد، مدیرعامل و بنیان‌گذار ICON (شرکت توسعه‌دهنده دستگاه چاپگر) گفت: «کارگران مواد را بر اساس شرایط آب و هوایی تنظیم و مخلوط می‌کنند.»

وی توضیح داد: «جادو در مخلوط‌های افزودنی اتفاق می‌افتد که به ما اجازه می‌دهد به چاپ ادامه دهیم و رطوبت، دما و تابش بر رفتار مواد و حتی رنگ نهایی تأثیر می‌گذارند.»

اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس در حال ساخت است

همچنین شرکت ICON در حال کار روی یک محله از خانه‌های ساخته شده با چاپ سه‌بعدی در نزدیکی آستین تگزاس است.

در بلندمدت، ساخت‌وساز با چاپ سه‌بعدی می‌تواند در برخی از مشاغل کارگری اختلال ایجاد کند.

میلاد بزلی، مدرس علم و فناوری در دانشگاه چارلز داروین در استرالیا گفت: «من فکر می‌کنم از دیدگاه اجتماعی و تأثیر بر اقتصاد از نظر مشاغل محلی، به ویژه در مناطق دورافتاده، این یکی از چالش‌هایی خواهد بود که باید هنگام استفاده از چاپ سه‌بعدی در نظر بگیریم.»

هتل El Cosmico قرار است تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود. واحدهای این هتل بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار در هر شب قیمت خواهند داشت.

تگزاس در حال ساخت اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان

نوشته اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس ساخته می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow