اینتل برای رهایی از مخمصه به دو بخش تقسیم می‌شود

مدیرعامل اینتل طرح نجاتی برای شرکتش ارائه کرده است که براساس آن اینتل به دو بخش مجزا می‌شود تا بتواند مشکلات شرکت را حل کند و دوباره به موفقیت برسد. به‌گزارش تک‌ناک، اینتل دیگر غول یک دهه پیش نیست و با کاهش چشمگیر درآمدهای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴، به‌شدت زیر فشار قرار گرفته است. افت […] نوشته اینتل برای رهایی از مخمصه به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
اینتل برای رهایی از مخمصه به دو بخش تقسیم می‌شود

مدیرعامل اینتل طرح نجاتی برای شرکتش ارائه کرده است که براساس آن اینتل به دو بخش مجزا می‌شود تا بتواند مشکلات شرکت را حل کند و دوباره به موفقیت برسد.

به‌گزارش تک‌ناک، اینتل دیگر غول یک دهه پیش نیست و با کاهش چشمگیر درآمدهای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴، به‌شدت زیر فشار قرار گرفته است. افت ۳۰ درصدی ارزش سهام در یک شب، زنگ‌خطر بزرگی برای این شرکت به‌صدا درآورد. در پی این رویداد، اینتل به‌دنبال راهکارهای جدی برای احیای موقعیت خود در بازار رقابتی تراشه‌ها است. یکی از تصمیمات مهمی که اخیراً اتخاذ شده، تقسیم تیم آبی به دو بخش مجزا است. این اقدام با هدف بهبود مدیریت هزینه‌ها و تمرکز بر کسب‌وکارهای اصلی شرکت انجام شده است.

xda-developers می‌نویسد که پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، با انتشار اطلاعیه‌ای نقشه‌ی راه آینده‌ی این غول فناوری را ترسیم کرد. نکته‌ی مهم این اعلامیه، تأیید شایعات قبلی درباره‌ی تقسیم اینتل به دو بخش مجزا، یعنی اینتل و اینتل فاندری بود.

گلسینگر اعلام کرد:

برای تسریع در نوآوری و رشد، قصد داریم اینتل فاندری را به‌عنوان شرکت تابعه‌ی مستقل درون اینتل تأسیس کنیم. این ساختار سازمانی گامی رو به جلو در جهت جداسازی گزارش‌های مالی اینتل فاندری و محصولات اصلی اینتل است که از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

وی افزود:

ایجاد شرکت تابعه مزایای متعددی به‌همراه خواهد داشت؛ از‌جمله شفافیت بیشتر برای مشتریان و تأمین‌کنندگان و استقلال عملیاتی بیشتر و انعطاف‌پذیری مالی برای هر دو بخش. این ساختار به ما امکان می‌دهد تا منابع مالی هر‌یک از بخش‌ها را به‌صورت مستقل مدیریت و در‌نتیجه، حداکثر بازدهی را برای سهام‌داران ایجاد کنیم.

طرح اینتل برای احیا

پت گلسینگر علاوه‌بر اعلام تقسیم اینتل، از این فرصت استفاده کرد تا چندین خبر مهم دیگر را نیز بیان کند. یکی از این خبرهای مهم‌ انعقاد قرارداد همکاری با سرویس‌ آمازون وب (AWS) است. بر‌اساس این قرارداد چندساله و چند‌میلیارد‌دلاری، آمازون از محصولات و ویفرهای تولید اینتل فاندری استفاده خواهد کرد. گلسینگر این قرارداد را آغازگر روندی می‌داند که در آن شرکت‌های بزرگ تجاری، اینتل فاندری را به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های خود انتخاب خواهند کرد.

همچنین، گلسینگر اعلام کرد که اینتل موفق شده است تا مبلغ ۳ میلیارد دلار از بودجه‌ی قانون CHIPS and Science Act ایالات متحده را برای پروژه‌ی Secure Enclave دریافت کند. این پروژه که با هدف تقویت امنیت زیرساخت‌های کلیدی ایالات متحده در حال انجام است، از حمایت دولت آمریکا برخوردار شده است.

پیش‌بینی موفقیت این تصمیم در بیرون‌کشیدن اینتل از وضعیت کنونی بسیار دشوار است. تحولات اساسی در چنین شرکت‌های بزرگی معمولاً زمان‌بر هستند و اثرهای آن‌ها ممکن است طی چند سال آینده به‌تدریج نمایان شود. برای قضاوت نهایی درباره‌ی موفقیت این استراتژی، شاید مجبور باشیم چندین سال منتظر بمانیم و نتایج آن را در بلندمدت ارزیابی کنیم. در‌حال‌حاضر، تنها می‌توانیم منتظر بمانیم و روند تحولات را زیرنظر بگیریم.

نوشته اینتل برای رهایی از مخمصه به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow