نسل جدید آیپد مینی اپل بر قابلیت های هوش مصنوعی تمرکز دارد

بر اساس گزارش‌های اخیر، جدیدترین نسل آیپد مینی اپل، که پس از سه سال به روزرسانی شده، به شدت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی متمرکز است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آیپد مینی جدید دارای ۸ گیگابایت رم و مجهز به تراشه قدرتمند A17 Pro است؛ همان تراشه‌ای که در آیفون ۱۵ پرو سال گذشته به […] نوشته نسل جدید آیپد مینی اپل بر قابلیت های هوش مصنوعی تمرکز دارد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  2
نسل جدید آیپد مینی اپل بر قابلیت های هوش مصنوعی تمرکز دارد

بر اساس گزارش‌های اخیر، جدیدترین نسل آیپد مینی اپل، که پس از سه سال به روزرسانی شده، به شدت بر قابلیت‌های هوش مصنوعی متمرکز است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آیپد مینی جدید دارای ۸ گیگابایت رم و مجهز به تراشه قدرتمند A17 Pro است؛ همان تراشه‌ای که در آیفون ۱۵ پرو سال گذشته به کار رفته بود.

این ترکیب قدرتمند، زیرساخت مناسبی را برای پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل فراهم می‌کند. با وجود این، پلتفرم هوش مصنوعی اپل پنج روز پس از عرضه آیپد مینی جدید در تاریخ ۲۳ اکتبر فعال خواهد شد.

ویژگی‌های اولیه هوش مصنوعی اپل در آیپد مینی شامل خلاصه‌های هوشمندانه اعلانات است. اگرچه این ویژگی‌ها کاربردی هستند، اما در مقایسه با قابلیت‌های چشمگیر رقبا مانند: گوگل، OpenAI و متا، چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسند.

طبق مطالعات داخلی اپل، ChatGPT محصول OpenAI، حدود ۲۵ درصد دقیق‌تر از سیری اپل عمل می‌کند و توانایی پاسخگویی به سؤالات آن ۳۰ درصد بیشتر است. برخی کارشناسان داخلی اپل معتقد هستند که فناوری هوش مصنوعی مولد آنها بیش از دو سال از رقبا عقب است.

نسل جدید آیپد مینی اپل بر هوش مصنوعی تمرکز دارد

با وجود این، مارک گورمن تحلیلگر ارشد اپل در بلومبرگ معتقد است که دست کم گرفتن اپل اشتباه بزرگی است. این شرکت با منابع گسترده، برند قدرتمند و سابقه‌ای‌ درخشان در جبران عقب‌ماندگی‌های اولیه (مانند اپل ‌مپس) شناخته می‌شود.

اپل همچنین از مزیت اکوسیستم وسیع دستگاه‌های خود بهره می‌برد، که به آن امکان می‌دهد ویژگی‌های جدید را به سرعت در تمام محصولات خود پیاده‌سازی کند.

اپل واچ در حال حاضر به طور مستقیم از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی نمی‌کند، اما می‌تواند خلاصه‌های اعلان‌ها را از آیفون جفت شده دریافت نماید. این شرکت همچنین در حال توسعه‌ این ویژگی‌ها برای هدست ویژن پرو و نسل بعدی دستگاه‌های خانگی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی خود است.

گورمن اشاره می‌کند که با وجود تبلیغات گسترده‌ اپل مبنی بر ارائه قابلیت‌های پیشرفته‌ هوش مصنوعی، واقعیت موجود در زمان عرضه چندان چشمگیر نیست.

او این سؤال را مطرح می‌کند که آیا مصرف‌کنندگان واقعاً به هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند؟ و بیان می‌کند که پیشرفت‌های دوربین همچنان عامل اصلی جذب مشتری برای دستگاه‌هایی مانند آیفون است.

نسل جدید آیپد مینی اپل بر قابلیت های هوش مصنوعی متمرکز است

سهام اپل در حال حاضر با ارزش بازار ۳.۶ تریلیون دلاری، به بالاترین حد خود رسیده است که تا حد زیادی به هیجان پیرامون هوش مصنوعی مرتبط است. هر چند گورمن معتقد است که دستاوردهای واقعی اپل در حوزه هوش مصنوعی هنوز چند سالی با ما فاصله دارد.

با وجود این، ویژگی‌های هوش مصنوعی که در زمان عرضه در دسترس خواهند بود، چندان چشمگیر نیستند و قابلیت‌های پیشرفته‌تر قرار است در بازه زمانی دسامبر تا مارس سال آینده عرضه شوند.

نوشته نسل جدید آیپد مینی اپل بر قابلیت های هوش مصنوعی تمرکز دارد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow