همه‌چیز درباره قابلیت SOS ماهواره‌ای در سری پیکسل ۹ گوگل

قابلیت SOS ماهواره‌ای گوگل به کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۹ اجازه می‌دهد تا در مناطقی که پوشش شبکه‌ی تلفن‌همراه وجود ندارد، تماس اضطراری برقرار کنند. به‌گزارش تک‌ناک، یکی از ویژگی‌های مهم سری پیکسل ۹ گوگل، قابلیت SOS ماهواره‌ای است. این قابلیت در زمان عرضه‌ی این گوشی‌های هوشمند در‌دسترس خواهد بود؛ اما ممکن است آن‌طور که... نوشته همه‌چیز درباره قابلیت SOS ماهواره‌ای در سری پیکسل ۹ گوگل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  5
همه‌چیز درباره قابلیت SOS ماهواره‌ای در سری پیکسل ۹ گوگل

قابلیت SOS ماهواره‌ای گوگل به کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۹ اجازه می‌دهد تا در مناطقی که پوشش شبکه‌ی تلفن‌همراه وجود ندارد، تماس اضطراری برقرار کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، یکی از ویژگی‌های مهم سری پیکسل ۹ گوگل، قابلیت SOS ماهواره‌ای است. این قابلیت در زمان عرضه‌ی این گوشی‌های هوشمند در‌دسترس خواهد بود؛ اما ممکن است آن‌طور که فکر می‌کنید، کار نکند.

SOS ماهواره‌ای چه زمانی روی پیکسل 9 عرضه می‌شود؟

9to5google می‌نویسد که SOS ماهواره‌ای ویژگی جدیدی است که برای پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو، پیکسل ۹ پرو ایکس ال و پیکسل ۹ پرو فولد در‌دسترس است. به‌لطف استفاده از مودم اگزینوس ۵۴۰۰ سامسونگ روی تراشه‌ی تنسور G4، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای بهبود یافته است.

درباره‌ی زمان در‌دسترس‌بودن این ویژگی کمی شک وجود دارد که تا حد زیادی بدین‌دلیل است که در بیانیه‌ی گوگل به آن اشاره نشده است. خوشبختانه می‌توان تأیید کرد که این ویژگی حداقل در ایالات متحده در زمان عرضه سری پیکسل ۹ در‌دسترس خواهد بود.

به‌گفته‌ی گوگل، SOS ماهواره‌ای به کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت؛ اما زمان دقیقی برای این منظور مشخص نشده است. شایعه شده است که این ویژگی احتمال دارد در گوشی‌های پیکسل‌ قدیمی‌تر نیز دردسترس قرار گیرد.

SOS ماهواره‌ای روی پیکسل ۹ چگونه کار می‌کند؟

درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد واقعی SOS ماهواره‌ای باید بگوییم که از‌طریق برنامه‌ی شماره‌گیر تلفن‌همراه انجام می‌شود. اگر سعی کنید با خدمات اضطراری تماس بگیرید؛ اما هم به داده تلفن‌همراه و هم به وای‌فای دسترسی ندارید، تراشه‌ای برای SOS ماهواره‌ای وجود دارد تا بتوانید پیام‌رسانی از‌طریق ماهواره را شروع کنید.

درادامه، پرسشنامه‌ای اضطراری ظاهر می‌شود و شما خواهید توانست به مخاطبان ازقبل تعیین‌شده درباره‌ی وضعیت خود اطلاع دهید. پیام‌های روی صفحه به شما کمک می‌کند تا موقعیت صحیح تلفن‌همراهتان را پیدا کنید. گوگل می‌گوید ارائه‌دهنده‌ی خدمات اضطراری در چند دقیقه پاسخ خواهد داد.

برای استفاده از این سرویس، Google Messages باید به‌عنوان برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض تنظیم شده باشد و در‌صورت تغییر برنامه‌ی پیام‌رسان، سرویس غیرفعال می‌شود. SOS ماهواره‌ای گوگل در سری پیکسل ۹ SOS ماهواره‌ای گوگل در سری پیکسل ۹ SOS ماهواره‌ای گوگل در سری پیکسل ۹ SOS ماهواره‌ای گوگل در سری پیکسل ۹

در فهرست برنامه‌ی Satellite Gateway، گوگل نشان می‌دهد که SOS ماهواره‌ای چگونه کار می‌کند. نسخه‌ای دمو از این قابلیت از‌طریق بخش «ایمنی و اورژانس» در منو تنظیمات در‌دسترس است و داده‌های تلفن‌همراه را در طول نمایش غیرفعال می‌کند.

چه کسی پشت SOS ماهواره‌ای است؟

گوگل برای تأمین انرژی SOS ماهواره‌ای در سری پیکسل ۹ با گارمین همکاری کرده است. گارمین در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که هر‌ساله از‌طریق سرویس Garmin Response خود با «هزاران فعال‌سازی SOS» در ایالات متحده برخورد می‌کند و خلاصه‌ای کوتاه از نحوه‌ی برخورد با وضعیت اضطراری ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، گوگل با شرکت اسکایلو در این زمینه مشارکت می‌کند. اسکایلو شبکه‌ای ماهواره‌ای را فراهم می‌کند که پیکسل ۹ بتواند به آن متصل شود.

نوشته همه‌چیز درباره قابلیت SOS ماهواره‌ای در سری پیکسل ۹ گوگل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow