پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هشدارهای لحظه‌ای برای دوری از کوسه در کنار ساحل‌ ارسال می کنند

پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی با ایجاد سامانه جدید به نام چشم کوسه می‌توانند ضمن شناسایی کوسه‌ها در کنار ساحل هشدارهای لحظه‌ای برای افراد حاضر در این مکان ارسال کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پهپادهای مبتنی بر هوش مصنوعی امکان شناسایی سریع کوسه‌ها را در عمق آب داشته و می‌توانند به […] منبع خبر پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هشدارهای لحظه‌ای برای دوری از کوسه در کنار ساحل‌ ارسال می کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هشدارهای لحظه‌ای برای دوری از کوسه در کنار ساحل‌ ارسال می کنند

پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی با ایجاد سامانه جدید به نام چشم کوسه می‌توانند ضمن شناسایی کوسه‌ها در کنار ساحل هشدارهای لحظه‌ای برای افراد حاضر در این مکان ارسال کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پهپادهای مبتنی بر هوش مصنوعی امکان شناسایی سریع کوسه‌ها را در عمق آب داشته و می‌توانند به راحتی از طریق پیامک هشدارهایی را برای مسافران و شناگران در ساحل کالیفرنیا ارسال کنند.

آزمایشگاه علوم اقیانوسی بینیوف در دانشگاه کالیفرنیا پروژه پهپادی جدیدی را توسعه داده که در آن از پهپادهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت روی فعالیت کوسه‌ها در زیر آب استفاده می‌کند. ابتکار سیستم چشم کوسه به عنوان یک برنامه تحقیقاتی تلاش دارد تا ابزار ایمنی مناسبی برای جامعه با پشتیبانی هوش مصنوعی باشد. در این سامانه هشدارهای احتیاطی برای افرادی که در ساحل حضور دارند در مورد کوسه‌های احتمالی در دریا صادر خواهد شد. این سامانه می‌تواند در صورت مشاهده کوسه به طور لحظه‌ای برای حدود ۸۰ نفر که در این سامانه ثبت نام کرده باشند از جمله ناجیان غریق والدین یا سرپرستان کودکان پیام ارسال کند.

در این ابزار ایمنی از فناوری ویدیویی برای جمع آوری داده تجزیه تحلیل رفتار کوسه‌ها و ارسال پیامک استفاده خواهد شد. ویدیوی ضبط شده به یک مدل یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود. این فناوری می‌تواند با کمک رایانه‌ها داده‌های جمع آوری شده برای اطلاع از وجود کوسه در عمق آب را اسکن کند. در نهایت از این اطلاعات می توان برای شناسایی وجود کوسه‌های سفید بزرگ‌تر نزدیک ساحل استفاده کرد.

کوسه‌های سفید بزرگ در کالیفرنیا در سال گذشته حملات قابل توجهی به شهروندان حاضر در ساحل داشتند. طبق گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۲ بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ حضور کوسه‌های سفید بزرگ و جوان در نزدیکی ساحل حدود ۵ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر در مناطق مختلف جهان از اقدامات و پروتکل‌های خاصی برای شناسایی کوسه‌ها و ایمن نگه داشتن افراد در زمان تفریح در ساحل استفاده می‌شود. بسیاری از آنها با چالش‌های همراه هستند. زیرا انسان باید به طور دائم و هوشیار چشمان خود را روی نمایشگرها متمرکز کند. از طرفی مشاهده غیر خودکار از طریق دوربین‌ها امکان داشتن دید واضح را فراهم نخواهد کرد. فناوری جدید ‌می تواند چالش‌های مربوط به خلبانان و هدایتگران پهپادها را برطرف کرده و کوسه‌ها را از قایق سواران، دلفین‌ها و موج سواران متمایز کند.

منبع خبر پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی هشدارهای لحظه‌ای برای دوری از کوسه در کنار ساحل‌ ارسال می کنند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow