کاربران رمزارزها در حال کوچ به صرافی‌های غیرمتمرکز هستند

صرافی‌های رمزارزی پرآوازه‌ای مانند: بایننس و کریپتو دات‌ کام، در حال از دست‌ دادن سهم بازار خود و واگذاری زمین بازی به رقیب‌های تازه نفس از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. به‌ گزارش تک‌ناک، آمار و ارقام برگرفته از پایگاه‌های مرجع نشان می‌دهد که سهم بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان از بازار مبادلات ارزهای دیجیتال رو […] نوشته کاربران رمزارزها در حال کوچ به صرافی‌های غیرمتمرکز هستند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
کاربران رمزارزها در حال کوچ به صرافی‌های غیرمتمرکز هستند

صرافی‌های رمزارزی پرآوازه‌ای مانند: بایننس و کریپتو دات‌ کام، در حال از دست‌ دادن سهم بازار خود و واگذاری زمین بازی به رقیب‌های تازه نفس از جمله صرافی‌های غیرمتمرکز هستند.

به‌ گزارش تک‌ناک، آمار و ارقام برگرفته از پایگاه‌های مرجع نشان می‌دهد که سهم بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان از بازار مبادلات ارزهای دیجیتال رو به کاهش است. در حالی که سهم صرافی‌های غیرمتمرکز موسوم به دکس‌ها و دیگر رقبای بایننس مانند: بای‌بیت و اوکی‌اکس در حال رشد می‌باشد.

رسانه کوین‌تلگراف می‌نویسد که سهم بایننس از بازار معاملات اسپات رمزارزها از ۵۲/۵ درصد از اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۹/۵ درصد کاهش یافته است. گزارش تحقیقاتی رسانه‌های مرجع نشان از آن دارد که سهم بایننس از بازار معاملات آتی نیز روندی کاهش را طی کرده و از ۵۰/۹ درصد در اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲/۵ درصد در اکتبر ۲۰۲۴ رسیده است.

کاربران رمزارزها در حال کوچ به صرافی‌های غیرمتمرکز
مقایسه سهم بازار صرافی‌ها از معاملات اسپات

در این‌ میان، صرافی‌های تازه‌نفس مانند: بای‌بیت، بیت‌گت و اوکی‌اکس توانسته‌اند گوی رقابت را از سایر همتایان خود بربایند و سهم بیشتری از بازار معاملات رمزارزی بگیرند. در گزارش تحقیقاتی عملکرد صرافی‌ها می‌خوانیم:

«بای‌بیت توانسته است سهم خود را از بازار تبادلات رمزارزی طی تنها یک سال، بیش از دو برابر کند. این صرافی با در اختیار داشتن سهمی ۳/۲ درصدی از بازار در سال گذشته در جایگاه هفتم صرافی‌های برتر قرار داشت. اما امروز سهمی ۸/۵ درصدی از کل بازار در اختیار دارد و به جایگاه دومین صرافی برتر ارتقا یافته است. اوکی‌اکس نیز توانسته در جایگاه سومین صرافی برتر جا خوش کند و سهم آن از ۵/۴ درصد به ۶/۳۸ درصد رسیده است.»

کوچ کاربران رمزارزها به صرافی‌های غیرمتمرکز
مقایسه سهم بازار صرافی‌ها از معاملات آتی

مدیرعامل بیت‌گت در این‌باره می‌گوید که افزایش سهم بازار این صرافی ناشی از تمرکز فزاینده آن بر طرح‌های ابتکاری در حوزه آموزش، توسعه کاربرپایه و انعقاد قراردادهای راهبردی با مجموعه‌های فعال در حوزه‌های مختلف است.

گفتنی است که بیت‌گت چندی پیش با ورزشکاران برجسته‌ای مثل لیونل مسی قرارداد تبلیغاتی امضا کرد و توانست موجی تازه از کاربران را روانه پلتفرم خود کند.

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز هم به‌ شدت رو به افزایش است. در سال گذشته، حجم دادوستدها در دکس‌ها از مرز ۲۵۰ میلیارد دلار در ماه فراتر رفت. تا تاریخ ۱۷ اکتبر، نسبت معاملات اسپات در صرافی‌های متمرکز به صرافی‌های غیرمتمرکز برابر با ۱۳/۶ واحد بود. به این معنا که به‌ازای هر یک میلیارد دلار معامله در صرافی‌های متمرکز، ۱۳۶ میلیون دلار در پلتفرم‌های غیرمتمرکز معامله انجام شده است.

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز افزایش یافت
نسبت بین حجم معاملات در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز

انتظار می‌رود روزبه‌روز سهم صرافی‌های غیرمتمرکز از بازار معاملات رمزارزی کاهش یابد و دکس‌ها بتوانند سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند.

نوشته کاربران رمزارزها در حال کوچ به صرافی‌های غیرمتمرکز هستند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow