گوگل قابلیت قفل تشخیص سرقت را دردسترس برخی از کاربران قرار داد

گوگل با معرفی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته در اندروید ۱۵ نظیر قفل تشخیص سرقت خودکار و قفل دستگاه آفلاین و قفل از راه دور، گامی بزرگ در جهت حفاظت از داده‌های کاربران برداشته است. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در کنفرانس I/O امسال، مجموعه‌ی جدیدی از ویژگی‌های ضد‌سرقت را به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های اندروید ۱۵ معرفی کرد. این... نوشته گوگل قابلیت قفل تشخیص سرقت را دردسترس برخی از کاربران قرار داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
گوگل قابلیت قفل تشخیص سرقت را دردسترس برخی از کاربران قرار داد

گوگل با معرفی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته در اندروید ۱۵ نظیر قفل تشخیص سرقت خودکار و قفل دستگاه آفلاین و قفل از راه دور، گامی بزرگ در جهت حفاظت از داده‌های کاربران برداشته است.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل در کنفرانس I/O امسال، مجموعه‌ی جدیدی از ویژگی‌های ضد‌سرقت را به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های اندروید ۱۵ معرفی کرد. این ویژگی‌ها شامل قفل تشخیص سرقت و قفل دستگاه آفلاین و قابلیت قفل‌کردن دستگاه از راه دور می‌شود.

طبق گفته‌ی میشال رحمان، کارشناس نام‌آشنای حوزه‌ی اندروید، گوگل برزیل را به‌عنوان اولین گزینه‌ی آزمایش برای ویژگی تشخیص سرقت جدیدش انتخاب کرده است. این موضوع احتمالاً به‌دلیل بازخوردهای فراوان کاربران درباره‌ی میزان زیاد سرقت گوشی‌ها در این کشور است. ویژگی قفل تشخیص سرقت از سنسورهای مختلف گوشی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز قبل از وقوع آن استفاده می‌کند.

قابلیت قفل تشخیص سرقت با تشخیص شرایط سرقت ازطریق سنسورهای دستگاه، به‌طور خودکار فعال می‌شود و آن را قفل می‌کند. با قفل از راه دور، می‌توانید با تأیید هویت خود در هر دستگاه متصل، داده‌هایتان را با قفل یا پاک کردن دستگاه از راه دور محافظت کنید. در همین حال، قفل دستگاه آفلاین لایه‌ی دیگری از امنیت را اضافه می‌کند و در‌صورتی‌که کسی سعی کند گوشی‌تان را برای طولانی‌‌مدت آفلاین نگه دارد، به‌طور خودکار آن را قفل می‌کند.

اندرویدپلیس می‌نویسد که این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، سرقت احتمالی را با تشخیص الگوهای مشکوک مانند حرکات ناگهانی دستگاه تشخیص می‌دهد. همچنین، سرنخ‌های دیگری مانند فعالیت غیرعادی شبکه را در نظر می‌گیرد. به‌عنوان مثال، اگر گوشی شما به شبکه‌ای ناشناخته متصل شود یا برای مدت طولانی از شبکه‌ی معمول خود خارج شود، سیستم به‌طور خودکار امنیت را افزایش می‌دهد. گوگل قفل ضد سرقت جدیدی را برای اندروید معرفی کرد گوگل قفل ضد سرقت جدیدی را برای اندروید معرفی کرد

 

گوگل عملکرد ضد سرقت خودکار را به‌عنوان بخش اصلی ارتقای حریم خصوصی و امنیت در جدیدترین نسخه‌ی اندروید ارائه کرد. میشال رحمان می‌گوید که اهالی مانتین‌ویو می‌خواهند ویژگی یادشده را ازطریق به‌روزرسانی Google Play Services به همه‌ی دستگاه‌های اندروید ۱۰ و جدیدتر گسترش دهد.

در‌نهایت، این ویژگی همراه با سایر اقدامات محافظتی ضد‌سرقت در سراسر جهان، از‌جمله ایالات متحده، در‌دسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه هنوز زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست، واضح است که گوگل در تلاش است تا از داده‌ها و دستگاه‌های کاربران محافظت کند.

نوشته گوگل قابلیت قفل تشخیص سرقت را دردسترس برخی از کاربران قرار داد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow