افزایش ظرفیت باتری در گلکسی S26؛ سامسونگ به فناوری سیلیکون-کربن روی میآورد
سامسونگ در حال بررسی راههایی برای افزایش ظرفیت باتری در گوشیهای هوشمند سری گلکسی S26 است و احتمالاً با تغییر در فناوری ساخت باتری، این هدف را دنبال خواهد کرد. طبق گزارش FNNews، این غول کرهای ممکن است از فناوری سیلیکون-کربن استفاده کند. این فناوری نوین میتواند به سامسونگ کمک کند تا ظرفیت باتری گوشیهای […]
![افزایش ظرفیت باتری در گلکسی S26؛ سامسونگ به فناوری سیلیکون-کربن روی میآورد](https://digiro.ir/wp-content/uploads/2025/02/digiro.ir-250.jpg)
سامسونگ در حال بررسی راههایی برای افزایش ظرفیت باتری در گوشیهای هوشمند سری گلکسی S26 است و احتمالاً با تغییر در فناوری ساخت باتری، این هدف را دنبال خواهد کرد. طبق گزارش FNNews، این غول کرهای ممکن است از فناوری سیلیکون-کربن استفاده کند. این فناوری نوین میتواند به سامسونگ کمک کند تا ظرفیت باتری گوشیهای پرچمدار خود را به 7000 میلی آمپر ساعت برساند، که پیشرفت قابل توجهی نسبت به مدلهای فعلی محسوب میشود. با دیجی رو همراه باشید.
فناوری جدید باتری؛ جایگزینی گرافیت با سیلیکون برای افزایش ظرفیت
در باتریهای سنتی، ماده کاتد معمولاً از گرافیت تشکیل شده است، اما فناوری جدید سیلیکون-کربن این ماده را با سیلیکون جایگزین میکند. این تغییر، موجب افزایش ظرفیت ذخیره انرژی در باتریها شده و باعث میشود گوشیها عمر باتری طولانیتری داشته باشند.
با این حال، این فناوری در ابتدا چالشهایی را به همراه داشت. هزینههای تولید بالا و میزان تولید ناکافی، دو عامل اصلی بودند که مانع از پذیرش گسترده این فناوری در صنعت موبایل میشدند. اما با ورود برندهای مطرحی مانند شیائومی، ویوو و وان پلاس به عرصه تولید گوشیهای هوشمند با این فناوری، اکنون سامسونگ نیز آماده است تا به این جریان بپیوندد.
چرا سامسونگ تا کنون از این فناوری استفاده نکرده است؟
در حالی که برندهای چینی به سرعت فناوریهای نوین باتری را در گوشیهای پرچمدار خود به کار گرفتهاند، سامسونگ رویکردی محتاطانهتر در پیش گرفته است. دلیل اصلی این احتیاط این است که سامسونگ در مقایسه با رقبای چینی خود، تعداد بسیار بیشتری از گوشیهای هوشمند را تولید و عرضه میکند. بنابراین، هرگونه تغییر در فناوری باتری باید در مقیاس انبوه انجام شود، و این موضوع باعث شده است که سامسونگ پیش از پذیرش فناوریهای جدید، ابتدا به پایداری و قابلیت اطمینان آنها اعتماد کامل پیدا کند.
همین دلیل، در مورد سرعت شارژ 25 و 45 واتی سامسونگ نیز صادق است. در حالی که بسیاری از برندهای چینی سرعت شارژ 120 وات و حتی بالاتر را ارائه میدهند، سامسونگ سالهاست که از همان سرعتهای استاندارد 25 و 45 وات استفاده میکند. این شرکت ترجیح میدهد روی دوام باتری و ایمنی شارژ سریع تمرکز کند، به جای آنکه صرفاً عدد بالاتری را در مشخصات فنی محصولاتش ذکر کند.
سرمایهگذاری گسترده سامسونگ در باتریهای سیلیکون-کربن
با این حال، گزارش FNNews نشان میدهد که سامسونگ اکنون در حال سرمایهگذاری سنگین برای یکپارچهسازی باتریهای سیلیکون-کربن در مدلهای پرچمدار سال آینده خود است. مشکلاتی که قبلاً در زمینه ترکیب مواد و انبساط حرارتی این باتریها وجود داشت، تا حد زیادی برطرف شده است. این پیشرفتها نه تنها باعث شده سامسونگ به استفاده از این فناوری تمایل نشان دهد، بلکه احتمالاً اپل را نیز برای استفاده از این باتریهای باریکتر در آیفون 17 ترغیب خواهد کرد.
در حال حاضر، اپل برای ساخت آیفونهای خود به باتریهای نازک با چگالی انرژی بالا نیاز دارد، و اگر سامسونگ بتواند در مقیاس گسترده تولید این نوع باتریها را به انجام برساند، ممکن است تأمین کننده اصلی باتریهای نسل بعدی آیفون هم بشود.
وضعیت باتری در سری گلکسی S25
برای درک بهتر این تغییرات، باید نگاهی به سری گلکسی S25 بیندازیم. گلکسی S25 اولترا که اخیراً معرفی شده، همچنان دارای باتری 5000 میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ 45 وات است. این همان ظرفیتی است که پنج سال پیش در گلکسی S20 اولترا وجود داشت و از آن زمان تاکنون هیچ تغییر عمدهای در باتری مدل اولترا رخ نداده است.
مدل استاندارد گلکسی S25 نیز از همان باتری 4000 میلی آمپری و شارژ 25 وات استفاده میکند، که تفاوتی با مدل پایه گلکسی S20 در سال 2020 ندارد.
تنها مدلی که در زمینه باتری کمی بهبود یافته، گلکسی S25 پلاس است. این مدل در مقایسه با نسلهای قبلی افزایش تدریجی در ظرفیت باتری داشته است، اما همچنان در بین سه مدل پرچمدار سامسونگ، کمترین میزان محبوبیت را دارد.
انتظار برای گلکسی S26؛ آیا سرانجام شاهد باتریهای پرظرفیتتر خواهیم بود؟
با توجه به اطلاعات منتشر شده، انتظار میرود که سامسونگ در گلکسی S26 برای اولین بار به سمت استفاده از باتریهای سیلیکون-کربن حرکت کند. این فناوری میتواند به افزایش ظرفیت باتری تا 7000 میلی آمپر ساعت کمک کند، بدون اینکه اندازه و وزن گوشی به طور قابل توجهی افزایش یابد.
در صورتی که سامسونگ بتواند این فناوری را به تولید انبوه برساند، ممکن است رقابت در صنعت موبایل برای باتریهای حجیمتر و بهینهتر وارد فاز جدیدی شود. با این حال، تا زمانی که اطلاعات رسمی درباره سری گلکسی S26 منتشر نشود، نمیتوان با قطعیت گفت که سامسونگ این تغییر را در تمام مدلهای خود اعمال خواهد کرد.
با نزدیک شدن به سال 2025، احتمالاً جزئیات بیشتری درباره برنامههای سامسونگ برای آینده باتریهای گوشیهای هوشمند منتشر خواهد شد.
واکنش شما چیست؟
![like](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/like.png)
![dislike](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/dislike.png)
![love](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/love.png)
![funny](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/funny.png)
![angry](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/angry.png)
![sad](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/sad.png)
![wow](https://tamasnews.ir/assets/img/reactions/wow.png)