اپل تراشه جدید A18 را برای استفاده در آیفون ۱۶ رونمایی کرد

اپل نسل جدید تراشه‌های موبایلی خود را با نام A18 معرفی کرده است. این تراشه‌ی جدید در مدل‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به‌کار رفته است. به‌گزارش تک‌ناک، همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، اپل در رویداد It’s Glowtime نسل جدید تراشه‌ی موبایلی خود با نام A18 را رونمایی کرد. این تراشه جایگزین A17 Pro خواهد شد... نوشته اپل تراشه جدید A18 را برای استفاده در آیفون ۱۶ رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
اپل تراشه جدید A18 را برای استفاده در آیفون ۱۶ رونمایی کرد

اپل نسل جدید تراشه‌های موبایلی خود را با نام A18 معرفی کرده است. این تراشه‌ی جدید در مدل‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس به‌کار رفته است.

به‌گزارش تک‌ناک، همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، اپل در رویداد It’s Glowtime نسل جدید تراشه‌ی موبایلی خود با نام A18 را رونمایی کرد. این تراشه جایگزین A17 Pro خواهد شد که سال گذشته به‌طور انحصاری در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون استفاده شد. سال گذشته، اپل از رویکردی مشابه پیروی کرد و تراشه‌ی A16 Bionic که ابتدا برای آیفون ۱۴ پرو معرفی شده بود، در مدل استاندارد آیفون ۱۵ به‌کار برد.

تک‌کرانچ می‌نویسد که در معرفی تراشه‌ی A18، اپل در ارائه‌ی جزئیات فنی کمی محتاط بود؛ اما احتمالاً در روزهای آینده اطلاعات بیشتری درباره‌ی این تراشه در‌دسترس قرار خواهد گرفت. به‌نظر می‌رسد که اپل به‌طور سنتی عملکرد این تراشه‌ها را برای مدل‌های پیشرفته‌تر خود مانند پرو و پرو مکس بهینه کرده است.

تراشه جدید A18 اپل

تراشه‌ی A18 که با لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شده است، ویژگی‌هایی مشابه با A17 Pro دارد؛ اما با برخی تغییرات و بهبودهای مهم. درحالی‌که A17 Pro از ۱۹ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و شامل ۶ هسته CPU و ۶ هسته‌ی GPU و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای با توان پردازشی حداکثر ۳۵ تریلیون عملیات‌برثانیه (TOPS) می‌شد، تراشه‌ی A18 تفاوت‌هایی با آن دارد.

اپل در تراشه‌ی A18 همچنان از CPU شش‌هسته‌ای (دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) استفاده کرده است. بااین‌حال، GPU آن به ۵ هسته کاهش یافته است. اپل این تراشه را مستقیماً با A17 Pro مقایسه نکرده؛ اما اعلام کرده است که CPU در A18 درمقایسه‌با A16 Bionic حدود ۳۰ درصد سریع‌تر است و GPU نیز بهبود ۴۰ درصدی را به‌همراه دارد.

تراشه جدید A18 اپل

علاوه‌بر‌این، موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای در A18 همچنان مشابه A17 Pro باقی مانده است. باوجوداین، اپل وعده داده است که عملکرد آن دو برابر بهتر از قبل خواهد بود. این بهبودها به تراشه‌ی A18 قدرت بیشتری در پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌دهد و انتظار می‌رود که تجربه‌ی کاربری روان‌تر و بهینه‌تری ارائه کند.

برای علاقه‌مندان به بازی، اپل اعلام کرده است که طراحی حرارتی آیفون ۱۶ به‌روزرسانی شده است تا بتواند به‌طور مؤثرتری گرما را از بین ببرد. این تغییر به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه، بازی‌های سنگین و گرافیکی را به‌طور مداوم انجام دهند.

تراشه جدید A18 اپل

افزون‌بر‌این، تراشه‌ی A18 جدید در آیفون ۱۶ اکنون از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی می‌کند که تا پیش‌از‌این به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو محدود بود. این ویژگی به بهبود تصاویر و جلوه‌های بصری واقعی‌تر در بازی‌ها کمک می‌کند.

همچنین، اپل اعلام کرده که آیفون ۱۶ از بازی‌های AAA پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع آیفون ۱۶ را به گزینه‌ای جذاب برای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه‌مندان به اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی تبدیل می‌کند.

نوشته اپل تراشه جدید A18 را برای استفاده در آیفون ۱۶ رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow